بسیاری از کسب و کارها می توانند سایت های تجارت الکترونیکی آزمایشی را بدون سرمایه گذاری قابل توجه راه اندازی کنند. با این حال، ایجاد یک فروشگاه آنلاین کاملاً خودکار متناسب با نیازهای دقیق شما می تواند گران باشد.
به دلیل مزایای متعدد خرید اینترنتی، این روزها افراد بیشتری می گویند که خرید آنلاین را به خرید معمولی ترجیح می دهند. خریداران قبل از اینکه با یک فروشنده صحبت کنند، تحقیقات گسترده ای را به صورت آنلاین انجام می دهند. خریداران همچنین خریدهای مستقیم تری را به صورت آنلاین و از طریق تلفن هوشمند خود انجام می دهند و هرگز پا به مکان های سنتی نمی گذارند. اینترنت انجام کسب و کار را بسیار ساده تر و سریعتر می کند. این امر منجر به تغییراتی در نحوه انجام تجارت مردم با روند رو به رشد جهانی به سمت خرید آنلاین یا تجارت الکترونیک شده است.
مزایای فروش اینترنتی چیست؟
- دستیابی به مخاطبان جهانی و در نتیجه افزایش فرصت های فروش.
- رقابت با کسب و کارهای بزرگتر با توانایی باز کردن 24 ساعت شبانه روز، هفت روز هفته.
- امکان دریافت سریع تر پرداخت از تراکنش های آنلاین.
- بهبود پیشنهادات خود با استفاده از داده های جمع آوری شده با ردیابی خریدهای مشتری.
- استفاده از فروشگاه آنلاین خود برای نمایش محصولات خود به مشتریان فعلی.
- فروش آنلاین بهترین نتیجه را در صورتی خواهد داشت که:
- محصولات یا خدمات کاملاً تعریف شده ای که می توانند بدون دخالت انسان در فرآیند فروش فروخته شوند.
- قیمت های ثابت برای انواع مشتریان بالقوه
- محصولات یا خدماتی که می توانند در مدت زمان قابل پیش بینی تحویل شوند.
بسیاری از مردم در سراسر جهان ترجیح می دهند به صورت آنلاین خرید کنند و محصولاتی را از چندین برند و شرکت خریداری کنند که نمی توانند آنها را پیدا کنند یا در کشورهای خود برای خرید در دسترس نیستند. امروزه و با کمک فناوری جدید و پشتیبانی اینترنت، مردم از سرتاسر دنیا با نشستن در خانههای خود شروع به خرید آنلاین اقلام کردند. خرید اقلام و محصولات از طریق وب کار بسیار آسانی است. در حال حاضر نقش بسیار مهمی در زندگی همه به خصوص افراد مسن و همچنین افرادی با برنامه زندگی بسیار شلوغ ایفا می کند. خدمات بسیار راحتی را برای مشتریان خود فراهم می کند، زیرا می تواند کالا را در کیف خرید شخصی ذخیره کند و بعداً آن را خریداری کند. خرید از طریق وب به سادگی برای افرادی که کارت اعتباری معتبر، کارت نقدی یا حساب بانکی اینترنتی دارند کار می کند.
فروش آنلاین دسترسی شما را افزایش می دهد. با یک فروشگاه آنلاین، سود شما دیگر محدود به تعداد مشتریانی نیست که می توانند به صورت فیزیکی از محل آجر و ملات شما بازدید کنند. شما می توانید در سراسر شهرها، ایالت ها و حتی در سراسر مرزها بفروشید و تمام محدودیت های جغرافیایی را از بین ببرید. فروشگاه آنلاین شما همچنین به شما این امکان را می دهد که به خریدارانی پاسخ دهید که جستجو و خرید در زمان هایی که مکان های خرده فروشی به طور سنتی باز نیستند، راحت تر است. خرید آنلاین می تواند در زمان برای خریدار و خرده فروش صرفه جویی کند و تماس های تلفنی در مورد در دسترس بودن، مشخصات، ساعات کار یا سایر اطلاعاتی که به راحتی در صفحات شرکت و محصول یافت می شود را کاهش می دهد.
به عنوان یک فروشنده اینترنتی حرفه ای میزان فروش همیشه به شما بستگی دارد. شما باید با تغییرات دائمی در رفتار خریدار همراه باشید، در حالی که با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار میکنید، مشتریان را پرورش میدهید، و معاملات را میبندید، همه به این امید که به اهداف فروش خود برسید. رسیدگی به بسیاری از وظایف به طور همزمان مطمئناً آسان نیست، اما با مجموعه ای مناسب از مهارت های فروش در زرادخانه خود، می توانید خود را برای موفقیت آماده کنید.
اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه نماینده فروش بهتری باشید، با تقویت مهارت های اساسی فروش شروع کنید. برای ایجاد روابط فروش موثر، بستن معاملات بیشتر و تبدیل شدن به یک رهبر برای تیم خود، مجهزتر خواهید بود.
ما با کارشناسان مشورت کردیم، و آنها مهارت های برتری را که هر نماینده فروش باید در سال 2022 بداند، بررسی کردند. ما آنها را بر اساس سه نوع مهارت اصلی فروش به دستههایی تقسیم کردهایم.
مهارت های فروش و بازاریابی فرآیند محور:
دانش محصول
توانایی تدریس
بسته شدن
مدیریت زمان
دانش فنی
اکتشاف
مهارت های نماینده فروش متمرکز بر مشتری:
اقناع
یکدلی
گوش دادن فعال
ایجاد رابطه
مدیریت تعارض
فروش اجتماعی
مهارت های فروشنده نرم:
کنجکاوی
صداقت
ارتباط موثر
توانایی قصه گویی
سخنرانی عمومی
هدف – آرزو
تطبیق پذیری
برای فرا گیری دانش فروش اینترنتی ده نفر از برترین استادان فروش اینترنتی را به شما معرفی خواهیم کرد:
1-دکتر یحیی علوی
دکتر یحیی علوی مشاور بین المللی کسب و کار در زمینه فروش و بازاریابی است. او دارنده مدرک دکترای رفتار مصرف کننده از دانشگاه فلوریدا و MBA بازاریابی از برترین مدارس کسب و کار ایالات متحده آمریکا است. دکتر علوی یکی از کارآفرینان، مشاوران برتر و استاد مذاکره موفق کشور است. او بیش از 500 کارگاه آموزشی فروش، بازاریابی و دوره های کسب و کار ، با بیش از ۵۰،۰۰۰ دانش آموز برگزار نموده و به شرکت های بزرگ و نامی بسیاری، مشاوره کسب و کار ارائه داده است. تفاوت دکتر علوی در انجام دادن امور و رسیدن به همه چیز است. یکی از عبارات برجسته او think outside the box می باشد.
2-دکتر علی خوییه
علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور است.
همچنین دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….
3-دکتر شهریار شفیعی
از بنیانگذار مفاهیم برندسازی در ایران، با دکترای بازاریابی و برندسازی از دانشگاه رِن فرانسه و كارشناسی ارشد پژوهش در علوم مديريتي از دانشگاه بوردوی فرانسه، دکتر شهریار شفیعی، در حال حاضر مدیریت عامل گروه مشاوره برندتک و رياست هیات علمي آكادمي برند ايران را عهدهدار میباشند.
4-دکتر احمد روستا
احمد روستا؛ دکترای مدیریت از دانشگاه برادفورد انگلستان، عضو رسمی هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی؛ دانشکده مدیریت و حسابداری
بیش از 40 سال تدریس، تحقیق و مشاوره در امور مدیریت، بازاریابی، صادرات، تبلیغات و مدیریت استراتژیک
5-دکتر پرویز درگی
شـرکت TMBA در سال 1383 و با محوریت قراردادن چهار حوزهی کاری آموزش، مشاوره، تحقیق و نشر مباحث Marketing (فروش، تبلیغات، توزیع و …) شروع به کار کرد. این شرکت با بهره گیری از اساتید مجرب دانشگاهی که دارای سوابق ارزنده ای در مدیریت اجرایی و مشاوره ی بنگاههای اقتصادی هستند و کارشناسان معتبر حوزهی مارکـتینـگ شـکل گرفته است.
6-دکتر بهنود الله وردی
بنیانگذار مدل انحصاری«بانیک» در تدوین کمپینهای 360 درجه یکپارچه برندآفرینی(BrandingI-Campaign)
هدایتگر و استراتژیست بیش از 270 کمپین در زمینه برندینگ برای بیش از 80 برند ایرانی و بین المللی فعالدر ایران.
مشاور عالی برندینگ و ارتباطات بازاریابی و برند سازمانها و برندهای معظم در ایران(با بیش از 15 سال سابقه)
محقق،مولف و مدرس مباحث برندینگ،مدیریت استراتژیک برند و ارتباطات یکپارچه بازاریابی و برند(IMC-IBC)
بنیانگذار تکنیکهای نوین مهندسی تبلیغات در فرآیندهای خلاقیت،کپی رایتینگ،برنامه ریزی رسانه ای و ابزارهایATL
7-دکتر فرزاد مقدم
دکتر فرزاد مقدم، مدیرعامل گروه مشاوره برندینگ «برندسازان ایران»، متولد آبان ۱۳۵۰ در تهران است. وی دوره ی دبیرستان خود را در مدرسه ایران- سوئیس به عنوان شاگرد ممتاز رشته ی ریاضی به پایان رساند و در سن هفده سالگی تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته کامپیوتر (گرایش سخت افزار) در دانشگاه علم و صنعت، آغاز کرد.
پس از پایان تحصیلات دانشگاهی، در حوزه های مختلف مرتبط با کامپیوتر، به امور بازاریابی، فروش و تبلیغات پرداخت. در نهایت، تصمیم به ادامه تحصیل در رشته ی تبلیغات گرفت که در آن زمان (و البته هنوز هم) در ایران وجود نداشت. بنابراین برای تحصیلات تکمیلی، راهی ترکیه شد و حدود یازده سال به کار و تحصیل در حوزه های مختلف تبلیغات و گردشگری پرداخت.
8-نوید اباذری
مدرس دوره گوگل آنالتیکس و گوگل ادز دانشگاه جامع انفورماتیک ایران
برگذاری و تدریس کارگاه های خصوصی گوگل ادز برای شرکتها و اشخاص بصورت شخصی
لیدر و مدرس الپمیاد فیزیک و علوم به مدت دو دوره برای مسابقات کشوری و بین المللی دانش آموزی aypt و pypt در موسسه جوان خلاق آریایی نماینده انحصاری و رسمی انجمن فیزیک اتحادیه اروپا و مسابقات در ایران
9-عرفان اله وردی
سوابق تحصیلی آقای عرفان اله وردی:
کارشناس حسابداری صنعتی
فارغ التحصیل MBA – گرایش بازاریابی
فارغ التحصیل MBA – گرایش استراتژی
دکترای مدیریت کسب و کار – استراتژی
10-مجید مجیدی
* مدیر برتر واحدهای فناوری مرکز رشد دانشگاه قم
* دریافت مدرک رسمی مشاوره و هدایت شغلی و تحصیلی مورد تایید سازمان نظام روانشناسی
* دبیر سرویس کسب و کار، عضو تحریریه و مشاور بازاریابی مجله موفقیت
* مدرس دوره های MBA دپارتمان فروش و بازاریابی مدرسه کسب و کار ماهان
مهارت های فروش و بازاریابی اینترنتی فرآیند محور:
مهارتهای فرآیند محور همه چیز در مورد آمادگی برای موفقیت در فرآیند فروش است. اساساً، آنها بیشتر در مورد انجام تکالیف شما و کار مداوم برای بهبود روش ها و تکنیک های شما هستند. در نتیجه، این مهارت ها توانایی شما را برای تبدیل مشتریان بالقوه و افزایش آمار فروش شما افزایش می دهد.
- دانش محصول
وقتی درک عمیقی از محصولی که میخواهید بفروشید داشته باشید، میتوانید تصویر دقیقی از مزایایی که برای مشتریان بالقوه ارائه میدهد ارائه دهید. همچنین میتوانید در طول فرآیند فروش، سؤالات مشتری را مطرح کنید و با اعتراضات مقابله کنید.
بهترین اساتید فروش اینترنتی ایران، اشاره میکنند که این مهارت خاص به نمایندگان فروش کمک میکند «مکالمه را کنترل کنند» و آن را در بهترین لحظه به پایان برسانند.
- توانایی تدریس
آموزش یک مهارت مدیر فروش بسیار مهم است. در مدیریت فروش، شما باید نمایندگان جدید را آموزش دهید و آنها را با حداکثر پتانسیل هدایت کنید. اگر نتوانید تدریس کنید، تیم شما برای موفقیت آماده نخواهد شد.
البته این مهارت برای نمایندگان فروش نیز مفید است. یک فروشنده متقاعد کننده همیشه به دنبال آموزش دادن به مشتریان بالقوه است تا اینکه آنها را تقویت کند. تخصص شما باعث ایجاد اعتماد بین خریداران می شود زیرا به آنها کمک می کنید تا به پاسخ هایی که نیاز دارند برسند. سوالات را تشویق کنید و همیشه آماده پاسخگویی کامل و دقیق باشید.
- بسته شدن
یک راه “درست” برای تبدیل مشتریان وجود ندارد، اما باید به طور مداوم تکنیک های خود را اصلاح کنید. یک رویکرد فروش مشاوره ای را امتحان کنید و با کمک به مشتریان در کشف نقاط دردناک خود، فشار را کاهش دهید. سپس، تأکید کنید که چگونه محصول شما می تواند مشکلات آنها را حل کند. خود را با اطلاعات مسلح کنید تا بتوانید به سوالات آنها پاسخ دهید و به هر گونه نگرانی رسیدگی کنید.
به مشتریان نشان دهید که مطمئن هستید که محصول یا خدمات را ارزشمند خواهند یافت. از طرفداران برند خود استفاده کنید. این مشتریان وفادار بزرگترین طرفداران شرکت شما هستند، بنابراین آنها با خوشحالی محصولات یا خدمات شما را خوشحال خواهند کرد. آنها همچنین میتوانند داستانهای موفقیت واقعی را که برای امضای قرارداد نیاز دارید، ارائه دهند.
نحوه بهبود: یادگیری انواع تکنیک های فروش بسته شدن هوشمندانه است تا بتوانید تعداد بیشتری را به بله تبدیل کنید. همیشه خوش بین باشید، حتی زمانی که فروش به پایان می رسد. ممکن است مشتری در حال حاضر تصمیم به خرید نگیرد، اما ممکن است بعداً به محصول یا خدمات شما نیاز داشته باشد. یا ممکن است آنقدر شیفته روش های فروش شما شوند که ارجاع دهند.
- مدیریت زمان
فعالیتهای زیادی در فروش وجود دارد – جستوجوی، تماسهای بعدی، مکالمههای فروش و بسته شدن، به نام چند مورد. مدیریت زمان به شما کمک میکند تا حیاتیترین فعالیتها را اولویتبندی کنید و آنها را بهطور مؤثر انجام دهید.
- اقناع
فروشندگان خوب به مشتریان بالقوه فشار نمی آورند – آنها را متقاعد می کنند. از روانشناسی فروش استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که به جای دستکاری مشتری، او را متقاعد می کنید. فروش اخلاقی به هر دو طرف کمک می کند که برنده شوند. شما یک فروش انجام می دهید و خریدار محصول یا خدماتی را دریافت می کند که درد او را برطرف می کند.
- همدلی
با کفشهای هر یک از خریدارها یک کیلومتر راه بروید تا نیازهای آنها را درک کنید.
- گوش دادن فعال
بخش مهمی از فروش، گوش دادن بیشتر از صحبت کردن است. گوش دادن به شما کمک می کند اطلاعات ارزشمندی را جمع آوری کنید، که به نوبه خود به شما کمک می کند فروش خوبی داشته باشید.
- ایجاد رابطه
برترین استادان فروش اینترنتی در ایران اشاره می کنند که ایجاد رابطه شما را از رقبای خود متمایز می کند. وقتی روی ایجاد روابط سرمایه گذاری می کنید، مشتریان شما را به عنوان شریکی می بینند که به آنها کمک می کند به اهداف تجاری خود برسند، نه فروشنده ای که ناامید از کسب درآمد است.
- مدیریت تعارض
تضاد در صنعت فروش ایجاد می شود. حتی درگیریها (یا اعتراضهای) کوچک توسط مشتری میتواند فروشندهای را که عادت ندارد با رد کردن مواجه شود، بیاندازد.
- فروش اجتماعی
در حالی که برای تعامل با مشتریان بالقوه خود نباید تنها به رسانه های اجتماعی متکی باشید، مشارکت در پلتفرم های مختلف به طور قابل توجهی شانس فروش شما را بهبود می بخشد. تعامل هوشمند و فروش اجتماعی نیز می تواند به طور جدی تولید سرنخ و نرخ تبدیل شما را افزایش دهد. با نظر دادن، لایک کردن و به اشتراک گذاری پست های مشتری، با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار می کنید.
مهارت های فروشنده نرم
تقویت مهارت های نرم می تواند دشوار باشد. برخی از فروشندگان به طور طبیعی این مهارت ها را دارند. برخی باید برای توسعه آنها تلاش کنند. در اینجا مهمترین مهارت های نرمی که باید به عنوان نماینده فروش روی آنها کار کنید، آورده شده است.
1. کنجکاوی
کنجکاوی با گوش دادن فعال گره خورده است.
2. صداقت
شفافیت همیشه آسان نیست، اما برای ایجاد اعتماد بسیار مهم است.
راحت بودن گفتن به کسی که به او باز میگردید در کوتاهمدت دشوار است، اما در بلندمدت باعث ایجاد اعتماد میشود و نتایج بسیار بیشتری نسبت به قمار کردن روی چیزی که قادر به انجام آن نیستید به همراه دارد.
3. ارتباط موثر
بستن معاملات بدون ارتباط شفاف تقریباً غیرممکن است. بهترین اساتید فروش اینترنتی در ایران معتقد هستند که سوءتفاهم بین یک مشتری بالقوه و یک نماینده فروش “احتمالا سخت ترین مرحله برای بازگشت است.” هنگام برقراری ارتباط با مشتریان احتمالی وقت بگذارید و زبان خود را با دقت تنظیم کنید.
خریداران احتمالی را با گفتن داستانی مرتبط با وضعیت آنها درگیر نگه دارید. به عنوان مثال، اگر شما یک نماینده فروش هستید، در مورد یک شرکت مشتری صحبت کنید که در عمودی مشابه مشتری بالقوه شما قرار دارد و توضیح دهید که چگونه محصول یا خدمات شما به موفقیت آن شرکت کمک کرده است.
4. سخنرانی در جمع
صحبت کردن در مقابل جمعیت برای برخی طبیعی است. برای دیگران، فکر صحبت همزمان با بسیاری از افراد باعث میشود که عرق سردی بریزند. هر چه امکانات شما برای سخنرانی عمومی باشد، یک مهارت ضروری برای فروشندگان است. یک بلندگوی پویا و جذاب میتواند محصولی کمدرخشش را بدرخشد. اما مهارت های ارائه عصبی یا بی دست و پا ممکن است علاقه مشتری احتمالی را به راه حل شما از بین ببرد.
5. جاه طلبی
هیچ فروشنده ای یک شبه موفق نمی شود. جاه طلبی و عزم برای هر شخصی که به دنبال فروش حرفه ای مادام العمر است بسیار مهم است. یک نماینده موفق میداند که چگونه در برابر فشارهای طرد شدن مقاومت کند، چگونه تحت فشار کار کند و چگونه فراتر از حد نصاب خود انگیزه داشته باشد.
6. سازگاری
صنعت فروش دائما در حال تغییر است. از قیمتهای بازار گرفته تا سبکهای فروش و کانالهای تعامل، همیشه چیز جدیدی برای یک فروشنده وجود دارد که یاد بگیرد. بهترین فروشندگان می دانند که چیزی به نام استراتژی کامل وجود ندارد. هر چشم انداز فردی است که باید درک شود، و هر سه ماهه چالش های جدید با روندهای جدید به ارمغان می آورد.
چگونه پیشرفت کنید: خود را به چالش بکشید تا تاکتیک های خود را تغییر دهید و راه های جدید را امتحان کنید. مهمتر از همه، به جایی بروید که ناراحت هستید. اگر در فروش رسانههای اجتماعی پیشرفت میکنید، اما وقتی صحبت از تماسهای سرد به میان میآید، متوقف میشوید، برای تمرین تماس سرد وقت بگذارید. در حالت ایدهآل، میتوانید به نقطهای برسید که امتحان کردن چیزهای جدید فقط بخشی از کار باشد و نه یک مانع غیرقابل نصب.
برای استفاده از تجارب بهترین استادان فروش اینترنتی در ایران به آدرس زیر مراجعه نمایید:
در نهایت خوب است بدانید:
تمرین فروش را کامل می کند
شما می توانید با تمرین مداوم آنها بر این مهارت های اساسی فروش و بازاریابی مسلط شوید. هنگام راهنمایی خریدار در فرآیند فروش، در مورد به کارگیری هر یک از این نکات آگاه باشید.
و به یاد داشته باشید: هیچ فروشنده بزرگی از ابتدا در کار خود بی نقص نبود. در عوض، آنها مهارت های خود را در حالی که یک روز در یک زمان تمرین می کردند، تقویت کردند.